Az Ericsson és a Nokia elegánsan cserbenhagyták a Vodafone-t

Az Ericsson és a Nokia úgy döntöttek, nem fognak hitelre 5G-eszközöket adni India harmadik legnagyobb szolgáltatójának, a Vodafone Ideának. 

Ennek főleg az az oka, hogy a Vodafone Idea még nem rendezte korábbi tartozásait, valamint a vállalat bizonytalan pénzügyi helyzete sem túl megnyugtató most a hitelezéshez. Bár a Vodafone Idea már teljesített néhány részleges kifizetést, közel sincs ahhoz, hogy a 35 milliárd indiai rúpia (426,5 millió dollár) és 40 milliárd indiai rúpia (487,45 millió dollár) közötti teljes tartozását kiegyenlítse. Ez pedig valamilyen szinten érthetővé teszi az Ericsson és a Nokia vonakodását az új hitelkeretek elindításától. A Vodafone Idea azonban ezzel elég kényes helyzetbe kerül, mivel a kormányzati szabályok szerint 2023 szeptemberéig teljesítenie kell bizonyos minimális kiépítési kötelezettségeket, hogy megtarthassa a spektrumengedélyeket. A szolgáltató adósságállománya 2023. március végén mintegy 2 billió INR (24,36 milliárd dollár) volt.

ericsson
Kép: The Financial Express

Ennél is fontosabb, hogy a befektetők bevonására tett erőfeszítései az elmúlt három évben nem hoztak eredményt. Médiaértesülések szerint előrehaladott tárgyalásokat folytat több magántőke-alappal is tőkebevonás ügyében, de továbbra sem világos, hogy erre mikor kerülhet sor. Mivel pénzeszközök nincsenek a láthatáron, a Nokia és az Ericsson pedig nem hajlandó hitelt nyújtani, a Vodafone Idea valószínűleg nem tudja belátható időn belül elindítani az 5G szolgáltatásait. Így fennáll a veszélye annak, hogy továbbra is előfizetőket és piaci részesedést veszít az 5G-t már kiépítő riválisokkal szemben. Nem világos, hogy más gyártók, például a Samsung, hasonló döntésre jutottak-e. Miközben a két európai cég megmakacsolta magát, a kínai ZTE 2 milliárd INR (24,36 millió dollár) értékben optikai átviteli eszközöket szállít a Vodafone Idea számára, a kínai beszállítókra vonatkozó kormányzati korlátozások ellenére. A ZTE ebben az esetben azért volt elfogadható, mert a médiajelentések szerint egy meglévő hálózatot korszerűsít, nem pedig újat épít.

 

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?