Ez az első alkalom, hogy a General Motors nagymértékben automatizált járművei a közutakon menjenek az ország kijelölt tesztzónáiban.
„Alig várjuk, hogy Sanghajban valós AV közúti teszteket végezhessünk, a biztonságot elsődleges prioritásként kezelve” – mondta Chris Kinser, a General Motors China Engineering Center ügyvezető igazgatója. „Ez egy lépéssel közelebb viszi a GM globális elképzelését a zéró balesetről, zéró károsanyag-kibocsátásról és zéró torlódásról a valósághoz Kínában, a világ legnagyobb járműpiacán.” A program egyéves teszteléssel indul a Jinqiao kerületben, amely az első belvárosi zóna, amit 4. fokú önvezető járművek közúti tesztelésre használnak a kínai megavárosok egyikében. Jingqiao 650 kilométernyi kijelölt tesztutat tartalmaz, és itt található a GM kínai főhadiszállása és fejlett műszaki központja is. Az autógyártó 2021 szeptemberében jelentette be, hogy 300 millió dollárt fektet a pekingi startupba, hogy önvezető technológiát fejlesszen a kínai járműválasztékához, és a sanghaji engedély megadása kézzelfogható bizonyítéka az elért haladásnak.
Azért azt fontos megemlíteni, hogy a tesztben résztvevő Cadillac Lyriq-ek nem lesznek csak úgy szabadjára engedve, mivel emberi emberi biztonsági sofőrök ülnek majd bennük, készen állva a beavatkozásra. A program a Momenta mesterséges intelligenciáját használja fel az algoritmusok iterációjának felgyorsítására, miközben a tesztflottát felkészíti a tesztelés és a működés fejlettebb szintjeire. A General Motors szándéka az, hogy az automatizált technológiák területén felzárkózást érjen el Kínában. Azért itt, mert a tengerentúlon lényegesen jobban áll, hiszen Cruise nevű leányvállalata például önvezető taxikat üzemeltet San Franciscóban, és más amerikai városokban is terjeszkedik. Ugyanakkor az ázsiai ország piacán eléggé le van maradva az olyan szereplőkhöz képest, mint a Baidu és a Pony.ai. A sanghaji tesztek azonban a robottaxikban való alkalmazás helyett inkább arra összpontosítanak, hogy demonstrálják a technológia felkészültségét a GM Ultium elektromos platformjával való integrációra a személyi tulajdonú, sorozatgyártású járműveken, méretarányosan.