A HMD Global tudatása szerint a Z generáció körében gyakori a közösségimédia-detox.
A kutatás szerint a Z generáció tagjai közül ötből hárman rendszeresen hanyagolják a közösségi oldalakat a mentális egészségük érdekében – írja a BBC. A válaszadók mintegy negyede mondta azt, hogy szorongást váltottak ki belőlük az állandó értesítések, de a felmérés azt is kimutatta, hogy az 1996 és 2010 között születettek (azaz a Z generáció) mondják a leggyakrabban azt, hogy a közösségi média hatással van a lelki világukra.
„A kutatások azt sugallják, hogy bonyolult kapcsolat van a közösségimédia-használat és a fiatalok mentális egészsége között” – mondta Donna Dixon, a Bangori Egyetem kutatója, hozzátéve, hogy a közösségi oldalak túlzott használata valóban összefügghet olyan mentális problémákkal, mint a depresszió vagy a szorongás.

Dixon ugyanakkor azt is elismeri, hogy a közösségi médiának lehetnek pozitív hatásai, például a társadalmi kapcsolatok terén.
„Talán a cél az, hogy a technológia egészséges használatára ösztönözzük az embereket, hangsúlyozzuk a közösségi média használatának pozitív és negatív oldalait egyaránt, ugyanakkor kerüljük a túlzottan leegyszerűsített narratívát” – jegyezte meg a kutató.