Az E3 meghatározó eseménye volt a videojátékok világának, úgy gamer, mint iparági szinten. De mostantól nincs többé, mert az idő túlhaladt rajta.
Az E3, vagy teljes nevén Electronic Entertainment Expo volt az egyik, ha nem a legnagyobb videojátékos esemény, ám ma, a Washington Postnak adott interjúban a Stanley Pierre-Louis közölte, kész, vége, ennyi volt, függöny, finító. Az Entertainment Software Association (ESA) vezérigazgatója szerint nehéz búcsút mondani a szeretett rendezvénynek, de ez a helyes döntés, mert az iparágnak másfajta lehetőségei vannak már a rajongók és a partnerek elérésére. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a fejlesztők és a kiadók sokkal direktebb módon igyekeznek elérni a célközönséget, és nem igazán akarnak egy költséges rendezvényen részt venni, ahol iparági bennfentesek, és újságírók vannak.
— E3 (@E3) December 12, 2023
A kiadók már a koronavírus előtt is egyre inkább azt a trendet követték, hogy közvetlenül a fogyasztóknak tolták a marketinget az olyan felületeken keresztül, mint a Nintendo Direct, a Sony State of Play, vagy az Xbox Games Showcase. Aztán 2020-ban, miután a járvány miatt az E3 és más játékipari rendezvények, mint a GDC és a Gamescom jegelve lettek, Geoff Keighley bejelentette saját műsorát, a Summer Game Festet, egy online eseményt, ahol a kiadók és fejlesztők néhány hónapon keresztül mutathatják be játékaikat, nem pedig az E3-ra jellemző egyhetes, koncentrált előadásokon. Idővel több tucatnyi más online esemény kezdett megjelenni, lehetővé téve, hogy az AAA és indie fejlesztők egyaránt széles közönségnek mutassák be játékaikat, miközben elkerülhetik a show költségeit és stresszét.
Úgyhogy bár baromi érdekes dolog volt játékos és újságírói szemmel is követni az E3 egyhetes eseményeit, meg kell érteni, hogy a piaci működés megváltozott, és már másként működnek a dolgok. Emlékezzünk hát a rendezvényre jó szívvel.