Furcsa jelenséget tapasztaltak azok a reklámblokkolós felhasználók, akik így kívánnak YouTube tartalmakat fogyasztani.
Furcsa a helyzet a különféle platformok reklámjai és felhasználók viszonyát tekintve. Nem lehet azt mondani, hogy például a YouTube tartalmainak korlátlan és ingyenes fogyasztása alapvető digitális jog lenne. Viszont a szolgáltató részéről sem korrekt eljárás, hogy fokozatos presszióval kívánja rávenni a nézőket arra, hogy kinyissák a pénztárcájukat a reklámmentesség érdekében.
New Youtube adblock weird behaviour – video automatically skips to the end
byu/SDHD4K inyoutube
Amikor kezdett bejönni a reklámos trend, a túloldalról megérkeztek a blokkolók, amik elég ügyesen kigyomlálták a felugró ablakokat, beágyazott hirdetéseket, és a platform videói elején lévő marketingcélú filmecskéket. Ezt megunva a Google kitalálta, hogy aki blokkolót használ, az nem fog hozzáférni a tartalomhoz, most pedig itt egy újabb érdekesség.

Sokan tapasztalták azt, hogy blokkolóval a videó automatikusan a végére ugrik, és nem lehet tetszőleges pontjára sem kattintani. Bár lehetne azt mondani, hogy valamiféle átmeneti probléma van, ez annyiban megkérdőjelezhető, hogy amennyiben a blokkoló inaktív, minden megy, mint a karikacsapkodás. De a dolgok sosem fehérek-vagy feketék, mert nagyon úgy néz ki, csak azoknak ugrik a videó a végére, akik konkrétan Adblock-ot használnak. Más reklámgátlóknál nincs gond.