A NASA szerint a SpaceX az a cég, aki úgy tudja majd az ISS-t lehozni, hogy abból ne legyen baj.
A dolog úgy fog kinézni, hogy a SpaceX fejleszti majd a deorbit űreszközt, a NASA a fejlesztés végén átveszi a tulajdonjogot, és biztosítja az üzemeltetést. 1998 óta öt űrügynökség, a CSA (Kanadai Űrügynökség), az ESA (Európai Űrügynökség), a JAXA (Japán Űrkutatási Ügynökség), a NASA (Nemzeti Űr- és Űrhajózási Hivatal) és a Roszkoszmosz állami űrvállalat üzemelteti a Nemzetközi Űrállomást, és mindegyik ügynökség felelős az általa biztosított hardver irányításáért és ellenőrzéséért.
Az űrállomást úgy tervezték, hogy egymástól függjön, és a működéséhez a partnerség minden részéből származó hozzájárulásokra van szükség. Az Egyesült Államok, Japán, Kanada és az ESA résztvevő országai kötelezettséget vállaltak az állomás 2030-ig tartó üzemeltetésére. Oroszország vállalta, hogy legalább 2028-ig folytatja az állomás üzemeltetését. A Nemzetközi Űrállomás biztonságos pályaelhagyása mind az öt űrügynökség felelőssége.
Az egyszeri odaítélésű szerződés potenciális összértéke 843 millió dollár. Az amerikai pályaelhagyó jármű indítási szolgáltatása egy jövőbeli beszerzés lesz. Az űrállomás, amely immár 24. éve folyamatosan legénységgel működik, egyedülálló tudományos platform, ahol a személyzet tagjai több kutatási területen végeznek kísérleteket. Ezek közé tartozik a föld- és űrtudomány, a biológia, az emberi élettan, a fizikai tudományok és a Földön nem lehetséges technológiai bemutatók.