A Samsung a harmadik negyedévben is megőrizte első helyét a televíziós piacon. De a kínaiak jönnek fel, mint a talajvíz.
A globális televíziós szállítmányok kiemelkedő növekedést mutattak 2024 harmadik negyedévében, éves szinten 11%-kal, 62 millió darabra emelkedve – derül ki a Counterpoint Research jelentéséből. Ez már a második egymást követő negyedév, amely éves szinten pozitív növekedést mutat, jelezve a piac újjáéledését. Az élénkülés a rövidebbé váló csereciklusoknak és a nagyfelbontású, nagy képernyős modellek iránti növekvő keresletnek köszönhető.
Régiók közötti különbségek
A növekedés motorja Kelet-Európa volt, ahol a szállítások 24%-kal emelkedtek. Észak-Amerika és Nyugat-Európa szintén erős növekedést mutatott, míg Japán teljesítménye visszafogottabb volt. A különbségek a helyi gazdasági feltételek, vásárlói preferenciák és a márkák piaci stratégiáinak eltéréseiből adódnak.
Változások a márkák versenyében
A Samsung Electronics továbbra is vezeti a globális TV-piacot 15%-os részesedéssel, bár dominanciája kissé csökkent az előző negyedévhez képest. A kínai márkák, különösen a Hisense és a TCL, gyors ütemben növelik jelenlétüket. A Hisense visszanyerte a második helyet, 19%-os növekedést elérve, míg a TCL stabilan a harmadik helyet foglalta el. Az LG 7%-os növekedése az európai piacon mutatott erős teljesítményének köszönhető, így részesedése ismét átlépte a 10%-os küszöböt.
A prémium szegmens robbanásszerű növekedése
A prémium televíziók szegmense – amely magában foglalja az OLED, QD LCD, és MiniLED LCD modelleket – minden idők legmagasabb szintjét érte el, éves szinten 51%-os növekedést mutatva. Különösen a MiniLED LCD TV-k esetében volt figyelemre méltó a fejlődés, amelyek szállítmányai 102%-kal növekedtek, első alkalommal meghaladva az OLED TV-két. A QD LCD TV-k szintén kiemelkedően teljesítettek, negyedéves szállításaik 4 millió darab fölé emelkedtek, ami több mint 50%-os növekedést jelent.
Az OLED TV-k szállítmányai visszafogottabb, de stabil, 13%-os éves növekedést értek el. Ez azt mutatja, hogy bár az OLED-ek népszerűsége továbbra is jelentős, a MiniLED technológia gyors terjedése új irányokat nyit a prémium szegmensben.
Tovább erősödő trendek a TV-piacon
Az adatok arra utalnak, hogy a fogyasztók egyre inkább a technológiai fejlesztéseket és a nagyobb, nagyfelbontású kijelzőket keresik, miközben a márkák igyekeznek új innovációkkal és elérhetőbb árakkal megnyerni a piacot. A kelet-európai régió növekedése kiemelkedő példája annak, hogy az átalakuló gazdasági feltételek és a versenyképes árképzés hogyan vezethetnek jelentős fellendüléshez.
A piac újjáéledése nem csupán a szállítmányok számában, hanem a technológiai fejlődésben is megnyilvánul, amely egyre közelebb hozza a csúcskategóriás eszközöket a szélesebb fogyasztói rétegekhez.