Továbbra is a Samsung uralja az egyik legfontosabb tech szektort

A Samsung a harmadik negyedévben is megőrizte első helyét a televíziós piacon. De a kínaiak jönnek fel, mint a talajvíz.

Samsung tv

A globális televíziós szállítmányok kiemelkedő növekedést mutattak 2024 harmadik negyedévében, éves szinten 11%-kal, 62 millió darabra emelkedve – derül ki a Counterpoint Research jelentéséből. Ez már a második egymást követő negyedév, amely éves szinten pozitív növekedést mutat, jelezve a piac újjáéledését. Az élénkülés a rövidebbé váló csereciklusoknak és a nagyfelbontású, nagy képernyős modellek iránti növekvő keresletnek köszönhető.

Régiók közötti különbségek

A növekedés motorja Kelet-Európa volt, ahol a szállítások 24%-kal emelkedtek. Észak-Amerika és Nyugat-Európa szintén erős növekedést mutatott, míg Japán teljesítménye visszafogottabb volt. A különbségek a helyi gazdasági feltételek, vásárlói preferenciák és a márkák piaci stratégiáinak eltéréseiből adódnak.

TV Piac
Forrás: Counterpoint Research

Változások a márkák versenyében

A Samsung Electronics továbbra is vezeti a globális TV-piacot 15%-os részesedéssel, bár dominanciája kissé csökkent az előző negyedévhez képest. A kínai márkák, különösen a Hisense és a TCL, gyors ütemben növelik jelenlétüket. A Hisense visszanyerte a második helyet, 19%-os növekedést elérve, míg a TCL stabilan a harmadik helyet foglalta el. Az LG 7%-os növekedése az európai piacon mutatott erős teljesítményének köszönhető, így részesedése ismét átlépte a 10%-os küszöböt.

A prémium szegmens robbanásszerű növekedése

A prémium televíziók szegmense – amely magában foglalja az OLED, QD LCD, és MiniLED LCD modelleket – minden idők legmagasabb szintjét érte el, éves szinten 51%-os növekedést mutatva. Különösen a MiniLED LCD TV-k esetében volt figyelemre méltó a fejlődés, amelyek szállítmányai 102%-kal növekedtek, első alkalommal meghaladva az OLED TV-két. A QD LCD TV-k szintén kiemelkedően teljesítettek, negyedéves szállításaik 4 millió darab fölé emelkedtek, ami több mint 50%-os növekedést jelent.

TV Piac

Az OLED TV-k szállítmányai visszafogottabb, de stabil, 13%-os éves növekedést értek el. Ez azt mutatja, hogy bár az OLED-ek népszerűsége továbbra is jelentős, a MiniLED technológia gyors terjedése új irányokat nyit a prémium szegmensben.

Tovább erősödő trendek a TV-piacon

Az adatok arra utalnak, hogy a fogyasztók egyre inkább a technológiai fejlesztéseket és a nagyobb, nagyfelbontású kijelzőket keresik, miközben a márkák igyekeznek új innovációkkal és elérhetőbb árakkal megnyerni a piacot. A kelet-európai régió növekedése kiemelkedő példája annak, hogy az átalakuló gazdasági feltételek és a versenyképes árképzés hogyan vezethetnek jelentős fellendüléshez.

A piac újjáéledése nem csupán a szállítmányok számában, hanem a technológiai fejlődésben is megnyilvánul, amely egyre közelebb hozza a csúcskategóriás eszközöket a szélesebb fogyasztói rétegekhez.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?