A Samsung brutális felvásárlással tarolja le a hifi piacot

A Samsung konszern többek között felvásárolja a Marantz, Denon és Polk Audio márkákat.

Samsung Harman Denon Marantz

A Harman International, a Samsung tulajdonában álló audiotechnológiai óriás, végleges megállapodást kötött a Masimo vállalattal annak fogyasztói audio üzletágának felvásárlásáról. A 350 millió dolláros készpénzes tranzakció – bizonyos kiigazításoktól függően – várhatóan 2025 végéig zárul le.

A felvásárlás részeként a Harman portfóliójába kerülnek olyan elismert prémium audiomárkák, mint a Bowers & Wilkins, a Denon, a Marantz, valamint a Polk Audio, a Definitive Technology, a Classé, a HEOS és a Boston Acoustics. Ez a lépés jelentős bővítést jelent a Harman meglévő kínálatához, amely már így is olyan jól ismert neveket tartalmaz, mint a JBL, az AKG, a Mark Levinson, a Revel vagy az Arcam.

Samsung Harman Denon Marantz

A tranzakció bejelentése kapcsán Dave Rogers, a Harman Lifestyle divíziójának elnöke elmondta:

„Ez a felvásárlás stratégiai lépés számunkra, amely megerősíti pozíciónkat az otthoni audio, fejhallgatók, hi-fi komponensek és autóhifi területén. Az audiotechnológia terén közös örökséggel rendelkező márkák egyesítésével a célunk, hogy kiegészítő termékpalettát és még több választási lehetőséget kínáljunk a vásárlóknak.”

A háttérhez hozzátartozik, hogy a Masimo, eredetileg egy orvostechnológiai vállalat, 2022-ben vásárolta meg a szóban forgó nyolc márkát az akkor még Sound United néven működő high-end audiocégtől, mintegy 1,025 milliárd dollárért. A mostani eladás nem érte teljesen váratlanul az iparági szereplőket: a Masimo az elmúlt év során több jelét is adta annak, hogy a fogyasztói audio üzletág hosszú távon nem illeszkedik stratégiai céljaihoz.

Erősebb lesz a Samsung

A lépés tovább erősíti a Samsung leányvállalatának globális jelenlétét az audioeszközök piacán, amely a becslések szerint a jelenlegi 60,8 milliárd dolláros volumenről 2029-re 70 milliárd dollárra nőhet. A felvásárlás egy újabb példája annak, hogyan tömörülnek a prémium márkák egyre kevesebb, de annál erősebb iparági szereplő kezében.

A végfelhasználók számára a közeljövőben nem várhatók azonnali változások – a márkák működésének integrációja, termékfejlesztési irányai és forgalmazási csatornái vélhetően fokozatosan alakulnak át. A Masimo és a Harman képviselőitől további részletek még nem érkeztek a tranzakció hatásaival kapcsolatban.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?