Privát AI asszisztenst csinált a Telekom

A Telekom CoMind mesterséges intelligencia platformja a vállalatok saját, belső tudásbázisát alakítja egy mindig naprakész, digitális szakértővé.

Telekom comind

A Magyar Telekom új szintre emeli a vállalati mesterséges intelligencia alkalmazását: elindította CoMind nevű, újgenerációs AI-platformját. Az innováció célja, hogy a cégek belső tudásbázisát egy mindig naprakész, biztonságos és emberközpontú digitális szakértővé alakítsa.

Mi teszi különlegessé a CoMindot?

A CoMind alapja a modern RAG (Retrieval-Augmented Generation) technológia, amely kiemelkedően pontos, hallucináció-mentes válaszokat biztosít. A rendszer teljes mértékben megfelel a Deutsche Telekom szigorú adatbiztonsági sztenderdjeinek, így a vállalatok garantáltan biztonságban tudhatják belső adataikat.


A megoldás zárt rendszerként működik, tehát nem a nyilvános interneten tanult modellekre támaszkodik, hanem kizárólag a vállalat által hitelesített dokumentumokra, szabályzatokra és adatbázisokra.

Digitális kolléga, nem helyettesítő

A CoMind nem a munkaerő kiváltására, hanem annak támogatására jött létre. Egyfajta digitális kollégaként segít, amely leveszi a munkatársak válláról az információkereséssel járó repetitív feladatokat, és így teret ad a valódi értékteremtő munkának.

Fókuszban az ipar és a gyártás

Az ipari környezetben a CoMind hatékonyan támogatja a kék galléros dolgozókat. Komplex műszaki dokumentációk, szerelési útmutatók vagy munkavédelmi előírások másodpercek alatt hozzáférhetők vele.
A platform többnyelvűségben is erős: a magyar mellett jelenleg nyolc nyelven (pl. német, angol, francia, lengyel) érhető el, és további 65 nyelvre optimalizálható. Ez segíti a nemzetközi munkakörnyezetet, csökkenti a szakmai tudáshiányból fakadó kockázatokat, gyorsítja a betanulást és támogatja a minőségbiztosítást.

Ügyfélszolgálat és értékesítés új alapokon

A CoMind ügyfélszolgálati és értékesítési területen is komoly előnyöket kínál.

  • Belső támogatásként segíti az operátorokat, rövidítve az átlagos kezelési időt (AHT), hiszen azonnali, pontos válaszokat biztosít a belső rendszerekből.

  • Külső ügyfélkapcsolati megoldásként automatizálja az ismétlődő kérdések megválaszolását, így tehermentesíti az élő ügyfélszolgálatot.
    A sokoldalúságát mutatja, hogy akár fesztiválok vagy rendezvények látogatóinak is interaktív információt nyújthat.

Emberközpontú filozófia

„A CoMindot azzal a filozófiával alkottuk meg, hogy a technológia legfőbb célja az emberi képességek kiterjesztése. Nem egy újabb chatbotot akartunk létrehozni, hanem egy digitális munkatársat, amely leveszi az ismétlődő, információkereséssel járó terhet a kollégák válláról” – mondta Bánhegyi Csanád, a Telekom AI portfolio managere.

Testreszabható és átlátható

A platform adminisztrációs felülete teljes kontrollt biztosít a tudásbázis felett, lehetővé téve a válaszok finomhangolását és a részletes analitikák elérését. A komponensalapú, felhasználószámtól független díjstruktúra skálázható és kiszámítható megoldást kínál a különböző méretű vállalatoknak.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?

Chip haboru

Bedurvul a chipháború

A Samsung kitúrhatja a TSMC-t az óriási Snapdragon chip bizniszből. A Qualcomm hivatalosan