A NAUTI-CRAFT innovatív megoldása leválasztja a fedélzetet a vízfelszíntől, amivel a hullámzás kellemetlen hatásait is csökkenteni lehet.
A szárazföldön a mérnökök különböző technológiákat vetnek be az útegyenetlenségek okozta vibráció csökkentésére, ám a hajók esetében a hagyományos megoldások nem alkalmazhatók. Az ausztrál Nauti-Craft Ltd. a terepjárók felfüggesztését tanulmányozva dolgozta ki egyedi technológiáját, amivel növelhető a különböző vízi járművek stabilitása, irányítása és nem utolsó sorban utazási komfortja.
A felfüggesztés lényege, hogy passzív reaktív hidraulikus rendszer köti össze hajtótestet és fedélzetet, így a felső résznek nincs közvetlen kapcsolata a vízfelszínnel. A hidraulikus rendszer előnye, hogy áram nélkül is működik, illetve álló helyzetben folyamatosan korrigálja a hajótest helyzetét, csillapítva a fedélzet billegését.
A felfüggesztés egyszerűen szabályozható, különböző terhelésekhez és időjárási körülményekhez igazítható, opcionális görgős rendszer biztosítja a hatékony kanyarodást, de igény esetén a hasmagasság-változtatására is lehetőség van.
A társaság szerint a technológiát alkalmazó hajók esetében, hetvenöt százalékkal sikerült csökkenteni a rezgést, illetve enyhíteni a hullámzás okozta sokk-hatást. A szakértők szerint a megoldásban hatalmas potenciál rejtőzik, kereskedelmi, katonai és szabadidős felhasználás egyaránt szóba jöhet.
Képek: Nauti-Craft