Elmentünk és megnéztük élőben a Samsung új, pazar környezetben megnyitott üzletét.

Ha 15 évvel ezelőtt azt mondta volna valaki, hogy a Samsung Budapest belvárosának legmenőbb részén nyit majd többszintes, prémium színvonalú márkaboltot, hát lehet, hogy a hasunkat fogtuk volna a kacagástól. Ma pedig mindezt teljesen természetesnek vesszük, hiszen az elmúlt másfél évtizedben a dél-koreai cég betört a felső kategóriába is, és rengeteg termékcsaládban uralja is a szegmenst. De miben kínál mást, vagy többet egy ilyen üzlet, mintha elmennénk egy nagy műszaki áruházba a szánkat tátani? Ennek jártunk utána, magyarul elmentünk és megnéztük, hogy milyen élőben a Samsung új exkluzív üzlete, a Samsung Experience Store Downtown.

Hol van?

A bolt a tavasszal megnyílt 5 csillagos Párisi Udvar Hotel aljában található. Az épület gyakorlatilag a Váci utca szomszédságában van, és eredetileg a Belvárosi Takarékpénztár székházaként funkcionált. Ennek földszinti, belső része a Párizsi udvar, ami Budapest egyetlen, máig megmaradt 20. század eleji bevásárlóudvara. Üvegkupolája méretével és technológiájával is igazi világritkaságnak számít, többek között annak köszönhetően, hogy az öntöttvas szerkezetbe helyezett évszázados fénycsapdák beragyogják a teret, amit Róth Miksa üvegei, rengeteg öntött-, némi kovácsoltvas és bronzelemek, valamint nagyrészt a Zsolnay-gyárból származó kerámiák tesznek teljessé.

Különleges környezet

Az üzlet alsó szintje 119 négyzetméter alapterületű, és itt kaptak helyet az okostelefonok, illetve egyéb hordozható eszközök, valamint néhány audió berendezés. Azt megállapítottuk, hogy jó nagy ez a rész, és figyeltek arra, hogy ne zsúfolják tele. A tér szellős, el lehet férni, nem tapossák le egymást a népek, és kényelmesen meg lehet tapogatni, ki lehet próbálni az egyes készülékeket.

Ide tervez egy érdekes szolgáltatást is a cég, hiszen a Mobile Outfitters Stlye Skins keretein belül a vásárlók személyre szabhatják készülékeiket, egyedi fóliákat készíthetnek mobiljaik, tabletjeik, okosóráik számára. Ráadásul itt helyet kapott egy ügyfélszolgálat is, amelyen keresztül gyorsan és közvetlenül elérhető a mobilos szerviz is. Ez utóbbi fontosságára egyébként tapasztalataink szerint csak abban a pillanatban döbben rá az ember, amikor valami gond támad, és hirtelen fűhöz-fához kezd szaladgálni, hogy minél gyorsabban megoldódjon a probléma.

Ez az alsó rész sokkal inkább egy hagyományosabb üzlet benyomását kelti, mint a 178 négyzetméteres felső szint. Itt ugyanis láthatóan törekedtek arra, hogy amennyire lehet, valós életkörülményeket próbáljanak teremteni. Tehát például berendeztek egy rendes konyhát, igazi konyhabútorokkal és működő eszközökkel. Így pedig valódi körülmények között tekinthetők meg az eszközök, tehát jobban el lehet képzelni, hogy hogyan mutatna mondjuk egy béepíthető sütő otthon nálunk, mintha csak egy burkolat nélküli dolgot nézegetne az ember. Sőt, a Samsung munkatársai azt is elárulták, hogy tervezik, hogy a vásárlókat néha meg is vendégelik, vagy főzős bemutatókat szerveznek, hogy így mutassák be működés közben a háztartási gépeiket.

Ugyanennek szellemében alakítottak ki fent egy VR szentélyt, ahol többek között egy 4D-s fotelben próbálhatóak ki a vállalat virtuális valóság megoldásai. Egyrészt tényleg sokat hozzá tesz az élményhez, ha a látvánnyal együtt dinamikusan mozgunk mi is, másrészt pedig a nézőközönségnek is vidám perceket szerez a székben ülő, grimaszoló, a semmiben hadonászó, sisakkal a fején ide-oda forduló embertársuk.

Emellett található ezen a szinten egy speciálisan kialakított helyiség egy hatalmas LFD LED megjelenítővel, amit az otthoni körülményeket idéző környezetben, magyarul kényelmes kanapéba huppanva lehet kipróbálni. Ezen kívül megtekinthető a Experience Store Downtownban működés közben még néhány nagyágyú, többek között a Q950R típusjelzésű idei 8K tv is. Itt a fények is mások, természetesebbek, mint egy átlagos boltban, és igazából sokkal jobb kényelmesen üldögélve bámulni a képernyőt, mint egy áruházban a polcok előtt feszengeni.

Bejött a terv?

A bolt megnyitásakor kiemelt szempont volt egy olyan üzlethelyiség kialakítása, amely hűen reprezentálja a Samsung márkáját. Cél volt továbbá, hogy olyan vásárlói élményt kínáljanak az ide látogatóknak, amit máshol nem, vagy nem ebben a formában kapnak meg. A Samsung Experience Store Downtownban eltöltött pár óra után arra a következtetésre jutottunk, hogy a mesteri tervet sikerült teljesíteni. Az üzlet ugyanis tényleg menő lett, süt róla, hogy nagyon odafigyeltek a kialakításra, így abszolút hozza egy olyan prémium üzlet színvonalát, amely akár Párizsban vagy Londonban is simán megállná a helyét. Az is jót tett a boltnak, hogy nem zsúfolták tele mindenáron termékekkel, ami viszont bekerült, azt a megszokottnál komfortosabb körülmények között lehet kipróbálni. Szerintünk az alapötlet is jó volt, és a megvalósítás is jól sikerült. Reméljük, hogy a Samsung példája inspirál majd más piaci résztvevőket is, és többen vágnak bele hasonló hangulatú és profilú helyek kialakításába!

Még több infó a Samsung Experience Store Downtown üzletről a hivatalos internetes oldalon.