A tartalmak nem tűnnek el, hanem átviszik azokat a cég saját online streaming szolgáltatására. Ennek a folyamatnak a végén pedig ott vár a hagyományos tévézés halála.
Világosan megfigyelhető trend ugyanis, hogy a médiafogyasztási szokások megváltozóban vannak, ami érinti a televíziózást is. A hagyományos csatornák mellé egyre inkább felzárkóznak a különféle online megoldások. Ezeknek az előnyeik mellett vannak bőven hátrányaik is, viszont az is tény, hogy a nagyközönség a jelek szerint kezdi előnyben részesíteni e szolgáltatásokat. Ezt fényesen bizonyítja a Netflix és az HBO Go zajos sikere is például.
A világ egyik legnagyobb tartalom előállító cégévé puffadt Disney a közelmúltban indította el saját webes felületét, a Disney+-t. Ez iránt az első pillanattól kezdve óriási az érdeklődés. Az egyes országok szó szerint sorban állnak, hogy náluk is hivatalosan elérhetővé váljon ez az applikáció.
A vége: a tévézés halála
Maga a cég is híve az átállásnak, hiszen ezáltal nem függene senkitől, totálisan a saját kezében tarthatná a tartalmait. Így ugyanis nem kell egyezkedniük mondjuk a Digivel, vagy a Vodával, hogy a kínálatukba bekerülhessen a Disney csatornák. A jelek szerint pedig fel is gyorsítanák ezt a folyamatot.
Ennek pedig kétségkívül a tradicionális tévézés halála lesz az eredménye. A holding ugyanis bejelentette, hogy az Egyesült Királyságban 2020 októberében kinyiffantja a Disney Channel, Disney XD és Disney Junior csatornáit. Aki pedig ezt követően Disney kontentet akar nézni, az ezek után lesz szíves előfizetni a Disney+-ra. A konszern egyúttal azt is közölte, hogy Nagy Britannia csak a kezdet, a jövőben más országokban is várható a csatornák megszüntetése.
Értelemszerűen ott, ahol elérhető már a Disney+, mert hát azért ők sem hülyék. Most már csak arra vagyunk kíváncsiak, hogy mások is követik-e példájukat! Ha igen, akkor az földrengésszerű változásokat hozhat. És ez nem csupán a film- vagy sorozatgyártást érintheti, hanem akár a sportközvetítéseket is.
[sc name=”facebook” ]