Óriási gond van itthon az Alcatel mobil készülékek szervizelésével. Hiába jók a termékek, ez alávág a márkának.
Az Alcatel márka a hőskorban megkerülhetetlennek számított a mobiltelefonos iparágban. Az elmúlt egy évtizedben azonban a név tulajdonjoga több cégnél is megfordult, és így lassan követhetetlenné vált, hogy pontosan ki, milyen százalékban birtokolja, és hogyan használhatja ezt a brandet. Ettől függetlenül jelentek meg Alcatel márkanév alatt futó okostelefonok és tabletek Magyarországon is. Mi például a modellekkel teljesen elégedettek voltunk, szerintünk akadtak köztük igen jó/ér érték arányú darabok is.
Egy, technológiai szektorban idegenül mozgó ismerősünk keresett meg a közelmúltban azzal, hogy leejtette az Alcatel telefonját, amelynek betört a képernyője, és hogy lehet-e ezen valahogy segíteni. Biztonság mentést nem csinált, rajta volt egy rakat képe, és egyébéként is elégedett volt a termékkel, nem akarta lecserélni. Ahhoz pedig végképp nem volt kedve, hogy 70-80 000 forintért vegyen egy hasonló tudású új terméket. Szóval mindenképpen a szervizelésben gondolkodtunk, és itt kezdődtek a problémák.
Alcatel mobil? Nem segíthetek
Az interneten keresgélve rengeteg potenciális találatot kaphatunk, amely Alcatel telefonok szervizelésével kecsegtet. Azonban az érdeklődés után két tucatnyi cégből egyetlen egy volt, amely valóban el is vállalta a készüléket. A többiek ezzel a márkával nem foglalkoznak egyszerűen! Náluk csak a Samsung, Huawei, LG, Sony stb., tehát valami népszerűbb brand jöhetett szóba. A magyarázat minden esetben az volt, hogy mivel Magyarországon nagyon kevés Alcatel telefon fogyott, ezért a szervizeléssel sem éri meg foglalkozni. Nem hogy raktáron nem volt nekik a szükséges kijelző, de még a külföldről történő rendelést sem vállalták be.
Végül Budapesten sikerült egy céget találni, amely befogadta a készüléket, de ezt követően is másfél hónapot kellett várni arra összesen, hogy a törés után ismét használható mobilt tartson a kezében a felhasználó. Mindezt a fővárosban sikerült lezongorázni, és bele sem merünk gondolni abban, hogy egy kisebb városban milyen lehet a helyzet. Az pedig a hab a tortán, hogy egy füst alatt szeretett volna védő, üvegfóliát is vásárolni a készülékhez, azt kapásból elutasította a szervizes, hogy nincs neki, és fogalma sincs, hogy honnan lehetne szerezni ilyesmit ma Magyarországon Alcatel mobil eszközre.
Fontos szempont
Tehát röviden, ha valaki ma itthon Alcatel telefont vagy tabletet vásárol, készüljön fel arra, hogy ha valami hiba történik, akkor komoly gondja lesz a szervizeléssel, illetve az is előfordulhat, hogy a szükséges kiegészítőket nem tudja majd megvásárolni. Amíg az ember nem kerül ilyen helyzetbe, addig nem is gondol abba bele, hogy egy vásárlás során ezt is mérlegelje.
Miután az egész ügyletet én bonyolítottam, én kerestem szervizt, én juttattam el a készüléket, és én is mentem el érte, arra jutottam, hogy amíg e téren nincs javulás, addig biztos, hogy nem fogok Alcatel mobil terméket vásárolni. Ha egy ilyen viszonylag egyszerű probléma, mint a képernyő kicserélése ekkora procedúra, akkor jobban megéri egy olyan márkát választan, amelyiknek van itthon erre egy stabilan bejáratott, széleskörű szervízhálózata. Vagy pedig be kell vállalni azt, hogy az ilyen jellegű problémáknál az egyedüli gyors megoldás a készülék cseréje, ez viszont több okból sem reális opció.
[sc name=”facebook” ]