GTA V: így még biztos nem láttad Los Santos térképét

Valaki olyan módszerrel varázsolt fizikai valóságba a GTA V helyszínéül szolgáló Los Santos térképét, ami egészen megdöbbentő végeredményt ad. 

A Grand Theft Auto V helyszínéül a kitalált San Andreas állam szolgál, és azon belül Los Santos városa, illetve annak külterületi környezete. A térkép elég nagy, hiszen a Red Dead Redemption, a GTA 4, és a Grand Theft Auto: San Andreas együttes területe nincs akkora mint az ötödik részé. A nagyon jól kigondolt, és ügyesen megalkotott térkép különböző kerületekre, negyedekre tagozódik, a kacsalábon forgó palotáktól kezdve a kertvárosi környezeten keresztül, az ipartelepeken át a gettóig. Ezt készítette most el 3D nyomtatással Dom Riccobene, akinek egyébként is az a munkája, hogy valós térképadatokból különféle lokációkat reprodukáljon kicsiben.


Habár minden adat megtalálható a játékban, azért maga a modell nyomtatása nem volt túl egyszerű feladat. Először egy saját scriptet kellett készítenie, ami szkennelte a Red Dead Redemption II terepét és épületeit, és csak ezt követően tudott a GTA V-re fordulni. A script a játékkal együtt futott, és a játékost körülvevő 500-1000 méter sugarú körben gyűjtötte az adatokat, amikor a megfelelő gyorsbillentyű meg lett nyomva. Minden ilyen alkalomkor 1 000 000 adatpont képződött, míg végül az egész térkép pontfelhőkként be lett szkennelve. Ezt követően egyesítve a pontfelhőket, az adathalmazt valós adathalmazzá kellett alakítani annak érdekében, hogy professzionális térképszoftverrel feldolgozható legyen. A teljes munka 125 órába tartott.

[sc name=”facebook” ][/sc]

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?