A Mastercard biztonságosabbá szeretné tenni az online vásárlást, ezért a sikeres fizetést már dallammal és animációval is jelezni fogja.
A Mastercard és a CIB Bank bejelentette, hogy közel 900 online kereskedőnél bevezetik a Mastercard egyedi dallamát (sonic branding), amely akkor csendül majd fel, ha a fizetés sikeresen és biztonságosan megtörtént. Érdekesség, hogy a szignált Mike Shinoda, a Linkin Park egyik alapítója kreálta.
A cég körülbelül két évvel ezelőtt vezette be saját márkadallamát, amely eddig csak a fizikai kereskedőknél csendült fel, most viszont az online vásárlások alkalmával is hallható lesz. A sikeres fizetést követően a dallam mellett egy animáció is megjelenik majd a képernyőn.
Az online szignál kiegészítő segítséget nyújt a felhasználók számára, hogy megbizonyosodjanak arról, a fizetés sikeresen és biztonságosan megtörtént.
És nem ez az egyetlen újdonság, amit a Mastercard nemrégiben bejelentett: a cég a következő évtizedben fokozatosan megszünteti a mágneses csíkok használatát a bank- és hitelkártyáin. A tervek szerint az átállás elsőként Európában, 2024-ben kezdődik meg, az USA-ban 2027-ben fognak bele a váltásba, 2033-ra pedig valamennyi Mastercard kártyáról eltűnnek majd a mágneses csíkok. A cég elmondása szerint azért döntöttek a csere mellett, mert biztonságosabb és kényelmesebb megoldásokban gondolnak, mint az érintésmentes chipkártyás fizetés.
[sc name=”facebook” ][/sc]