A Newzoo jelentése szerint a felhőalapú játékipar 2024-re már egy közel 7 milliárd dolláros piacot jelent majd.
A Newzoo piackutatása szerint a felhőalapú játékipar hatalmas növekedés előtt áll a következő három év során. A jelentés szerint 2024-re egy 6,5 milliárd dolláros piacról beszélhetünk, pedig idén ez még csak 1,5 milliárd dolláros. A jelenlegi 20 millió fizetős előfizetői szám is jelentős növekedésnek indulhat.
Ennek több oka is van. A folyamatos GPU- és konzolhiány miatt sok gamer nem jut új vagy modern hardverhez. Ha mégis, akkor általában többször annyit fizet a termékért, mint amennyi a javasolt vételára. Emiatt gazdaságilag relevánssá válhat a felhős játékpiac, feltéve, ha a régióban jók az internetkapcsolatok.
A tippek szerint az újabb játékoknál különösen érvényesülhet a felhős gaming előnye, továbbá az utóbbi időben a Google, a Microsoft, az NVIDIA és a Sony is egyre jobban előtérbe helyezik a maguk megoldásait.
Vajon idővel az első számú játékplatform lehet az xCloud vagy a PlayStation Now? Egyesek szerint erre talán még évtizedeket kell várni, mások szerint a PC-t és a konzolt sosem válthatja le a felhő.
[sc name=”facebook” ][/sc]
Fotó: Microsoft, Teldat