tetris
Kép: Gizmodo

Bulvárosan szeretnénk fogalmazni, akkor azt írnánk ide, hogy senki sem gondolta volna, mi történik, ha a Tetris a mesterséges intelligencia kezébe kerül. 

A Tetris vélhetően egy olyan játék, amit mindenki ismer, és találkozott már vele ilyen-olyan formában. Korábbi generációk még kvarcjáték formájában, az egészen fiatalok pedig mobilapplikációként. A több évtizedes múltra visszatekintő, és szinte történelminek nevezhető játék kapcsán most Grag Cannon úgy döntött, rászabadítja a mesterséges intelligenciát, és megnézi, mi történik. Az MI egy órán keresztük nyüstölte a Tetris-t, amit Grag 25 perces videóanyaggá állított össze. Előre szólunk, hogy a filmecske kicsit olyan, mint a kilencvenes években a merevlemez töredezettség mentesítése, tehát elég addiktív. Az ember csak nézi, ahogy pakolódnak a különböző alakzatok, és szinte képtelen abbahagyni.

Grag a saját – StackRabbit nevű – mesterséges intelligenciáját használta, ami végül 3112 sort tüntetett el, ezzel 102 252 920 pontot, és 237. szintet érve el. A játszadozás tovább is folyhatott volna, ám a játék lefagyott, így tehát nem tudjuk, meddig bírt volna el az MI a különféle alakzatok pakolgatásával.

Ami magát a Tetris-t illeti, azt a szovjet Alekszej Leonyidovics Pazsitnov tervezte meg, és készítette el, ezzel megágyazva az 1984-es megjelenésnek. A videóban látható verzió a Nintendo konzolján, a NES-en fut, és első hivatalos konzolkiadásként 1989-ben dobták piacra. Hozzá kell tenni, két korábbi NES-verzió is létezett, mégpedig a Bullet-Proof Software által 1988 decemberében Japánban kiadott Family Computer, valamint 1989 májusában megjelent Atari verzió, a Tengen gondozásában.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

 

ForrásTecheblog