A Netflix mintegy 150 alkalmazottat bocsátott el egy hónappal azután, hogy a streamingszolgáltatás bejelentette: egy évtized után először veszítettek előfizetőt.
A leépítés elsősorban a cég kaliforniai irodáját érinti, amely az észak-amerikai állomány mintegy két százalékát teszi ki – írja a BBC. Bár azt nem hozták nyilvánosságra, mely részlegekre vonatkozik a létszámcsökkentés, a Los Angeles Times úgy tudja, hogy a HR, a kommunikáció és a tartalommal foglalkozó osztály az érintetettek.
A Netlix közlése szerint a leépítést a cég bevételeinek csökkenése indokolta. „Ezeket a változásokat elsősorban az üzleti igények vezérlik, nem pedig az egyéni teljesítmény, és ez különösen megnehezíti a helyzetet, mivel egyikünk sem akar búcsút venni ilyen nagyszerű kollégáktól” – áll a cég közleményében.
Mintegy 200 ezer előfizetővel lett kevesebb előfizetője a Netflix streamingszolgáltatónak az idei első negyedévben, és azzal számolnak, hogy a következő negyedévben további két milliót veszítenek. (Előzetesen a cég 2,5 millió plusz előfizetővel számolt az első negyedévre.) A szolgáltató részvényinek árfolyama mintegy 35%-ot zuhant az előfizetői bázis csökkenésének hírére.
Közben egy reklámokkal támogatott csomagot is megerősített a cég, mondván van létjogosultsága egy olyan csomagnak, amelyik olcsóbb és reklámok vannak benne. A Netflix mellett a Disney+ is bejelentett egy olcsóbb, reklámokkal „felturbózott” szintet.
[sc name=”facebook” ][/sc]