A YouTube azt fontolgatja, hogy még hosszabb reklámokkal, cserébe viszont kevesebb alkalommal szakítaná meg videóit.
A Google tulajdonában álló videómegosztónak már évek óta létezik egy reklámmentes verziója, amiért havidíjat kell fizetni, ellenben nincsenek rajta reklámok. Merthogy az előfizetéses nélküli, ingyenes oldalon a videók előtt, illetve közben is vannak hirdetések, így sajnos nem kevés kéretlen tartalmat kell elviselniük a felhasználóknak, akik nem tudnak vagy szimplán csak nem akarnak fizetni a YouTube tartalmaiért.
A videómegosztó persze minden eszközt igyekszik bevetni, hogy a YouTube Premiumra csábítsa a felhasználókat (Magyarországon 1790 forintba kerül havonta), még attól sem riadnának vissza, hogy a mostaninál is hosszabb reklámokkal nyaggassák az embereket. Erről közleményükben adott hírt a Google, amelyben azzal indokolták ötletüket, hogy a nézők jobban kedvelik a hosszabb, de kevesebb reklámblokkokat. Öröm az ürömben tehát, hogy a tervek szerint hosszabbak lennének a hirdetések, cserébe viszont kevesebb alkalommal szakítanák meg velük a videókat.
Hogy egészen pontosan milyen hosszú reklámokra gondolt a YouTube, nem tudni, a kísérleti fázisban lévő változtatással egyelőre csak a felhasználók egy kis csoportja találkozhat.
Nemrégiben az is kiderült, hogy a YouTube drasztikus eszközökhöz nyúl a reklámblokkolók visszaszorítása érdekében: hamarosan egy egész képernyőt kitakaró figyelmeztetést fog megjeleníteni azoknál, akik ad blockert használnak a hirdetések kicselezésére.