Xiaomi SU7: vajon lenyúlták a Tesla formatervét, vagy a hasonlóság csupán a véletlen műve?

A Xiaomi SU7 a mobiljairól, és egyéb kütyüjeiről ismert gyártó első elektromos autója. Csak valahogy úgy hasonlít egy másikra. De melyikre?

A kínai gyártó esetében a nevét hallva nehéz arra gondolni, hogy nem egy telefonról, sportóráról, miegymásról van szó, hanem egy elektromos autóról, ami a vállalat első ilyen terméke, bár ezt nem túl nehéz kilogikázni. A Xiaomi SU7 névre hallgató négykerekű gyártását majd a Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC) fogja gyártani.

Xiaomi SU7
Kép: MIIT

Amit tudni lehet róla, hogy méreteit tekintve 4997 milliméter hosszú, 1963 mm széles, és 1455 mm magas, tengelytávja pedig kereken 3000 mm. Tekintve, hogy mostanság divat a nagy felni, ebből 19 és 20 hüvelykes kivitelekből választhat majd a vevő, amikre 245/45 R19, vagy 245/40 R20 gumit lehet pattintani.

Xiaomi SU7
Kép: MIIT

Erő tekintetében szintén kétféle kivitelből áll a választék, így létezik pusztán hátul kaparós, és összkerekes meghajtással gördülő. Előbbi 220 kW-os, az össztömege 1980 kg (nem kevés), csúcssebessége pedig 210 km/h-ra lett korlátozva. Utóbbi impozáns 495 kW-tal szabadítja a hajtást a gumikon keresztül az aszfaltra, és 2,205 kg (ez pedig kimondottan sok), és 265 km/h-val képes hasítani. Gyártásba decemberben kerülhet, és első példányai februárban juthatnak el a tulajdonosokhoz.

Xiaomi SU7
Kép: MIIT

Ami pedig a formát illeti, nos, valamiért kicsit a kínai termékek hőskorára emlékeztet, amikor a világot elárasztották a Recebook és Adios cipők, és lehetett venni a külcsínben szinte megszólalásig hetes BMW-re hajazó autót, ami harmónikává gyűrődött egy baleset során. A Xiaomi SU7-ről is világít, hogy bár a gyártó a telefonos piacon abszolút saját arculatot mutat, elektromos autók terén bizony a Tesla formavilágát sikerült lekoppintani.

 

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?