A Xiaomi SU7 a mobiljairól, és egyéb kütyüjeiről ismert gyártó első elektromos autója. Csak valahogy úgy hasonlít egy másikra. De melyikre?
A kínai gyártó esetében a nevét hallva nehéz arra gondolni, hogy nem egy telefonról, sportóráról, miegymásról van szó, hanem egy elektromos autóról, ami a vállalat első ilyen terméke, bár ezt nem túl nehéz kilogikázni. A Xiaomi SU7 névre hallgató négykerekű gyártását majd a Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC) fogja gyártani.
Amit tudni lehet róla, hogy méreteit tekintve 4997 milliméter hosszú, 1963 mm széles, és 1455 mm magas, tengelytávja pedig kereken 3000 mm. Tekintve, hogy mostanság divat a nagy felni, ebből 19 és 20 hüvelykes kivitelekből választhat majd a vevő, amikre 245/45 R19, vagy 245/40 R20 gumit lehet pattintani.
Erő tekintetében szintén kétféle kivitelből áll a választék, így létezik pusztán hátul kaparós, és összkerekes meghajtással gördülő. Előbbi 220 kW-os, az össztömege 1980 kg (nem kevés), csúcssebessége pedig 210 km/h-ra lett korlátozva. Utóbbi impozáns 495 kW-tal szabadítja a hajtást a gumikon keresztül az aszfaltra, és 2,205 kg (ez pedig kimondottan sok), és 265 km/h-val képes hasítani. Gyártásba decemberben kerülhet, és első példányai februárban juthatnak el a tulajdonosokhoz.
Ami pedig a formát illeti, nos, valamiért kicsit a kínai termékek hőskorára emlékeztet, amikor a világot elárasztották a Recebook és Adios cipők, és lehetett venni a külcsínben szinte megszólalásig hetes BMW-re hajazó autót, ami harmónikává gyűrődött egy baleset során. A Xiaomi SU7-ről is világít, hogy bár a gyártó a telefonos piacon abszolút saját arculatot mutat, elektromos autók terén bizony a Tesla formavilágát sikerült lekoppintani.