GT63: ennél a konnektoros AMG-nél még nem született fürgébb Mercedes

A plug-in hibrid Mercedes GT63 mindössze 2,8 másodperc alatt futja a 0-100 km/h-s sprintet. 

Az SL63 S E Performance decemberi debütálását követően a Mercedes-AMG bemutatta az új GT kupé plug-in-hibrid változatát, amely ugyanezt a V8-as hajtásláncot használja. A GT felépítése megegyezik az SL-ével, ami egy ikerturbós 4,0 literes V8-as motort és egy 9 sebességes automata sebességváltót párosít a villanymotorral és egy 6,1 kWh-s akkumulátorcsomaggal. A villanymotor saját kétfokozatú sebességváltóval rendelkezik, és teljesítménye szükség esetén az első tengelyre is átvihető. Önmagában a motor 603 lóerőt és 850 Nm-t tud, míg az elektromotor esetében ez 201 lóerő és 320 Nm. Ezen számok tükrében a rendszerteljesítmény 805 lóerőt és 1420 Nm, amivel azért elég magabiztosan lehet előzni a traktor mögött kialakult kocsisort.


gt63_
Kép: Mercedes AMG

A Mercedes szerint a GT63 S E Performance 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, egy tizeddel gyorsabban, mint az SL63 PHEV és négy tizeddel gyorsabban, mint a nem hibrid GT63, de 320 km/h-s végsebességével is veri a többieket. Az autó további fontos tulajdonsága a hátsókerék-kormányzás, nyolc menetmód, karbon-kerámia fékek és rengeteg aktív aerodinamikai elem. EV hatótávolságra vonatkozó adatokról még nem tudni, de becslések szerint 20 kilométer környéke lehet. A GT63 egy 3,7 kW-os fedélzeti váltóáramú töltővel tölthető, a csatlakozó a hátsó lökhárítóban található, menet közben pedig négy fokozatú regeneratív fékezéssel rendelkezik, akár 100 kW energiát is képes visszanyerni, és a legerősebb fokozatban egypedálos vezetés is lehetséges.

gt63
Kép: Mercedes AMG

A hátsó töltőportot leszámítva csak a barázdált kipufogóvégek és a jelvények piros ékezetei árulkodnak arról, hogy egy plug-in-hibrid GT-vel állunk szemben. A Mercedes Manufaktur Signature programja révén egy csomó új szín érhető el, köztük a jó hangzású Desert Sand bézs, valamint számos bőr belső színösszeállítás és színben illeszkedő díszítőelemek. Árakról nem tudni.

gt63
Kép: Mercedes AMG

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?