Komoly hullámokat vet a mélygarázst felgyújtó, elektromos autóba épített kínai akkumulátor ügye! A koreai állam a jelek szerint patrióta kérdést csinál az ügyből! Izgi!
Mi is írtunk arról, hogy egy dél-koreai mélygarázsban kigyulladt egy elektromos Merci akkumulátora, amely elpusztította a komplexum nagy részét. Egy rakat autó halt meg, és egy csomó ember került kórházba. Kiderült, hogy a járgányban egy kínai akksi volt, ami a jelek szerint kiváló ürügyet szolgáltatott a dél-koreai államnak, átfogó támadást indítson a kínai akkumulátorok ellen a hazai gyártók védelmében.
Ennek részeként kötelezni akarják az autógyártó cégeket, hogy szolgáltassanak pontos információt arról, hogy a termékeikben milyen típusú akkumulátor található. Ez egyrészt vonatkozik annak gyártójára, másrészt pedig az alkalmazott technológiára is. Ez összhangban van azzal, hogy a koreai piaci szereplők azt kommunikálják, hogy az ő termékeik sokkal biztonságosabbak, mint a lényegesen kedvezőbb árú kínai modellek. A Business Korea értesülései szerint egy kínai akksi gyártási költsége 40 százalékkal alacsonyabb, viszont jóval nagyobb a meghibásodási ráta. Ez pedig a satnyább minőségellenőrzésre, illetve az olcsóbb eljárások alkalmazására vezethető vissza.
Több dél-koreai autós vállalat már engedett is ennek a nyomásnak, és elárulta, hogy milyen akkumulátorok találhatóak a járműveikben. Így például a Volkswagen Group Korea büszkén jelentette be a honlapján, hogy a Koreában értékesített összes modell, köztük a Volkswagen ID.4 és az Audi e-tron S az LG Energy Solution, illetve a Samsung SDI hazai akkumulátoraival van felszerelve.
Koreában koreait!
Tehát egyfajta nacionalista, patrióta üggyé vált a pokollá váró mélygarázs. Kicsit olyan üzenete van az egésznek, hogy aki jó koreai, az olyan autót vesz, amiben koreai akkumulátor van. Ha pedig az ezzel kapcsolatos adatok nyilvánosak, könnyen elérhetőek, akkor az befolyásolhatja egy-egy vásárlási döntés meghozatalát is. Ezt a nézetet osztják a lapnak nyilatkozó iparági bennfentesek is egyébként.
A baleset után a dél-koreai kormány azonnal összerántott egy rendkívüli ülést a nyár közepén. Kitalálták ezt, hogy kötelező információt szolgáltatni az akkumulátorokról, és érezhetően nyomást helyeznek az importőrökre, valamint a lakosságot is abba az irányba tolják, hogy az a jó koreai, aki koreai akksi felett ül az elektromos verdában. A vak is látja, hogy ezt az egész balesetet arra használták fel, hogy rúgjanak egy nagyot a kínai cégekbe, és próbálják védeni a hazai termékeket. Kérdés, hogy erre mit reagál majd Kína, amely híres arról, hogy nem hátrál meg egy kis adok-kapoktól. És keményen beleáll, ha a nagy ipari cégeiről van szó, hiszen azok mögött szinte minden esetben ott áll maga az állam és a párt.