Őrület: Azért vásárolt fel a Walmart egy tv gyártót, hogy megszerezze a nézők személyes adatait

Beteg új világ ez, amiben a vevő azt hiszi, hogy olcsón jut a tévéhez, de valóban reklámokkal bombázzák az agyát, figyelik a tartalomfogyasztási szokásait, és megszerzik a személyes adatait.

vizio

Nem is olyan régen a tévégyártók legfontosabb küldetése az volt, hogy lenyűgöző képminőséget és elképesztő hangélményt nyújtsanak a nézőknek. De ahogy a technológia fejlődik, úgy változik a piaci modell is: ma már nem az a kérdés, hogy mit nézünk, hanem hogy ki néz minket. Ebben a nagy játékban a Vizio és a Walmart legújabb szövetsége új fejezetet nyit. Az eredmény? Egy olyan szórakoztatási rendszer, ahol a reklám a sztár, és mi, a nézők, a statiszták.

„Házimozi vagy adatbánya?”

A Vizio, egykor csak egyszerű tévégyártó volt, ám 2021 óta egyértelműen megmutatta, merre tart: bevételei túlnyomó része már nem a televíziók eladásából, hanem a hirdetésekből és előfizetésekből származik. Miért is számítana, hogy milyen szögből látod a 4K-t, ha közben a képernyőd sarkában felugrik egy „Ne hagyd ki a hétvégi akciót!” hirdetés?

Vizio tv

Most képzeljük el, hogy mindezt a Walmart, a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi hálózata veszi át. Egy olyan vállalat, amely nemcsak, hogy tudja, mit vásároltál tegnap a boltban, de azt is tudni fogja, hogy milyen sorozatot nézel este, és melyik jelenetnél nyúltál a chipses zacskóért.

Automatikus Tartalomfelderítés: A Nagy Testvér beköltözik a nappalidba

Az Automated Content Recognition (ACR) technológia révén a Vizio TV-k minden tartalmat nyomon követnek, amit a képernyőn megjelenítünk. Nem csak a Netflix-sorozatainkat és a sportműsorokat, de még azt is, ha egy régi DVD-t helyezünk a lejátszóba. Ez az adatbázis lesz a hirdetők aranybányája, amelynek segítségével személyre szabott reklámok bombáznak minket – legyen szó egy új porszívóról vagy egy frissítő üdítőről, amit a Walmart polcain találhatunk.

„Forradalom” vagy reklámtúltengés?

William Wang, a Vizio vezérigazgatója lelkesen nyilatkozott arról, hogy a Walmart segítségével „új szintekre emelhetik az otthoni szórakozást.” De valóban szórakozás az, ha a kedvenc filmünk alatt egy második képernyőn megjelenik a „Vásárold meg most!” gomb? A Walmart Connect hirdetési platformmal a márkák még mélyebbre áshatnak a fogyasztók életébe, miközben a reklámok annyira szerves részei lesznek a tévézésnek, mint maga a popcorn.

A jövő: Reklámközpontú nappalik?

Nem a Vizio az első, aki ezt az utat járja: a Samsung, az Amazon Fire TV, a Google TV és más cégek már évek óta kísérleteznek reklámalapú modellekkel. De a Walmart belépése a piacra egy hatalmas lépés lehet a reklámalapú tévézés dominanciája felé. Vajon meddig tart még, hogy az esti filmünk után ne egy végefőcímet, hanem egy reklámösszefoglalót lássunk?

A nagy kérdés: Kié a távirányító?

A televíziózás hőskorában azt mondták, hogy a nézők uralják a távirányítót. Ma már inkább úgy tűnik, hogy a távirányító a reklámszakemberek kezében van. És miközben a Vizio és a Walmart közös projektje az otthoni szórakoztatás jövőjét hirdeti, talán ideje lenne megkérdeznünk: ki irányítja valójában ezt a műsort?

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?