2020-ban Magyarországon is egyre több Hisense tévé került a boltokba. De vajon milyen ez a márka? Megbízható, innovatív, milyen a háttere? Mit kell tudni a cégről? Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat.

“Új” márka a magyar boltokban

2020-ban több kínai cég is úgy döntött, hogy tévéivel megpróbálja leigázni a hazai piacot. A Xiaomi, a TCL mellett a Hisense is megjelent széles portfolióval a hazai boltokban. Több levelet is kaptunk, amelyben olvasóink arról kérdezősködtek, hogy érdemes-e ezt a márkát bevállalni, mit kell tudni a cégről, pláne, hogy már egy teszt is megjelent nálunk.

Hisense tévé

A Hisense egyébként az elmúlt években már jelen volt egy-két modellel néhány hazai üzletben az Ázsia Center környékén. Emiatt benne van a pakliban, hogy korábban már valaki találkozott a névvel. De az tény, hogy az igazi nyomulást idén kezdte meg a vállalat. Létrehoztak egy rendes kirendeltséget, komoly stábbal, tehát a jelek szerint nem egy pillanatnyi fellángolásról van szó, hanem komoly, hosszú időre szóló stratégiáról. Érdekes egyébként, de a Hisense már egyszer megjelent Magyarországon, csak erre valószínűleg sokan nem emlékeznek: 2004-ben a Flextronics üzemeiben kezdtek tévé gyártásba, innen akartak meghódítani Európát, de az a terv valamiért hamar befuccsolt.

Mit kell tudni a vállalatról?

A Hisense itthon nem tartozik az ismert nevek közé, pedig a vállalat viszonylag komoly, több, mint fél évszázados múltra tekinthet vissza. Eleinte rádiókat majd később tévéket is gyártottak, de kizárólag a kínai (nem úgy :)) piacra. A cég értelemszerűen mindig is élvezte a kínai állampárt támogatását, és évtizedek alatt egyre jobban megerősödött.

Az ezredforduló környékén nagyon komoly gyártói kapacitást épített ki, és rengeteg tévébe szánt kijelző, illetve kész modell is készült náluk. Ezeket azonban nem saját név alatt hozták forgalomba, hanem a partnerek igényeinek megfelelően “átmatricázták”. Tehát egy tipikus kínai OEM gyártóról beszélhetünk, amely ontotta magából a viszonylag kedvező árú, mások által megrendelt termékeket.

Voltak próbálkozások korábban, hogy saját név alatt is hódításba kezdjenek, azonban ezen kísérletek elhaltak. 2010 után azonban ismét belevágtak a nagy projektbe. A korábbi kísérletektől eltérően nem pusztán a jó ár/érték arányra, azaz magyarul az olcsó készülékekre kívántak fókuszálni, hanem be akartak törni a magasabb kategóriákba is. Tudták, hogy ehhez pedig elengedhetetlenül szükséges, hogy legyenek saját technológiáik, hogy ne csak követni, hanem diktálni is próbálják a trendeket. A Hisense több igen komoly fejlesztői központot hozott létre az évek során, amelynek eredményeként egy csomó innovatív saját megoldással tudtak előállni.

Saját fejlesztések, egyedi technológiák

Ilyenek például az ULED televíziók, amelyekben a LED háttérvilágítási zónákat szokatlanul sok, akár ezer egyedileg vezérelhető csoportra osztották. Emellett a vállalat rendelkezik saját 8K televízióval, illetve dolgoztak szemüveg nélküli 3D megjelenítőn (bár ezt a projektet ejtették), foglalkoztak hajlítható televízióval (ezt is).

Meg kell még említeni a Laser TV családot, amely egy ultratrövid vetítési távolságú projektoron és egy speciális vásznon alapszik, és teljesen jó, nagy méretű képet produkál. Még egy saját, Android alapú okostévé platformot is kifejlesztettek, és ezt még olyan nagy riválisok sem mondhatják el magukról, mint a Sony, Philips vagy a TCL.

Gagyi, nem gagyi?

Tehát szó nincs arról, hogy ez egy noname, tizenkettő egy tucat ázsiai cég lenne. A vállalat igen komoly anyagi és technológiai háttérrel bír. A cég a Samsunggal, az LG-vel és a Sony-val akar versenyezni, nem a Vortex-szel, Gaba-val, meg a többi alsó polcos, olcsó márkával. A Hisense holding erejét jól jelzi, hogy néhány éve felvásárolták a Toshiba televíziós üzletágát, megszereztek néhány egykori Sharp tv gyártó üzemet is. Sőt, a holding 2018-ban felvásárolta a nálunk is jól ismert, szlovén Gorenje céget. Tehát van mit a tejbe aprítaniuk, finoman szólva sem küzdenek filléres gondokkal.

Milyen a Hisense tévé?

Ezzel el is érkeztünk a legfontosabb részhez, ami mindenkit érdekel. Nos, az eddigi tapasztalataink alapján a belépő, közép és közép-felső kategóriában teljesen jó modelljeik vannak. Totálisan vállalható dizájnnal, korrekt képminőséggel, hibáktól mentes, olykor az átlagosnál egy fokkal jobb megszólalással. Mondjuk az okostévé rendszertől nem voltunk elájulva, de végülis nagy tragédia nincs, mert magyarul tud, nem is fagy, csak egy picit átláthatatlan.

Viszont a prémium kategóriában egyelőre még (legalábbis az itthon forgalmazott modellek), nem kelhetnek versenyre a vetélytársakkal. Tehát mondjuk a Panasonic és LG OLED vagy a Samsung QLED csúcsmodelljei egyszerűen jobbak, elsősorban képminőség terén, mint amit jelenleg a top Hisense ULED tv készülékek kínálnak.

Azt fontos megemlíteni, hogy a Hisense tévé készülékek árazása nagyon jó. Tehát a tudásukhoz képest olcsók. Nem tudjuk, hogy ez a beetetési időszak miatt van-e, de nem lennénk túlságosan meglepve. Ez a kínai gyártók jól bevált stratégiája, amely már számtalan esetben bevált akkor, mikor egy ismeretlen márkát akartak bevezetni egy új piacra. Erről a Huawei, a OnePlus vagy a Xiaomi is tudna mesélni.

Röviden és velősen

A Hisense egy bivalyerős cég, nagyon komoly háttérrel. A termékeiktől nem kell fázni, a látottak alapján a prémium kategóriát kivéve mindenkinek javasolni tudjuk, hogy vegye számításba modelljeiket egy vásárlási döntés meghozatala előtt. Azt nem mondjuk értelemszerűen, hogy feltétlenül ezeket is vegye, de azt igen, hogy ne zárja ki őket automatikusan csak azért mert a név (egyelőre) ismeretlenül cseng.

Még több infó Hisense tévé készülékekről a hivatalos weboldalon

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!