Átlagosan öt mobiltelefon tartozékkal rendelkezik egy magyar fogyasztó, ám a korosztályok szerint kisebb-nagyobb eltérések is lehetnek – derül ki a MediaMarkt és a mobiltelefon kiegészítő specialista, Cellect közös online felméréséből.

A felmérés szerint a legfiatalabb korosztály majdnem hat, míg a 61 év feletti válaszadók kevesebb, mint öt kiegészítőt használnak. Egy főre levetítve ez azt jelenti, hogy átlagosan 5.4 mobiltartozékkal rendelkeznek a magyarok, de vajon melyek a legnépszerűbbek közülük? A válasz egyáltalán nem meglepő.

A legtöbbet használt mobiltelefon tartozékok a telefontokok, a védőfóliák és a töltők, előbbi népszerűsége  a mobiltelefonok sérülékenysége és a csúcskategóriás okostelefonok árának növekedése miatt ugrott az egekbe az utóbbi időkben. A mobiltok abszolút vezető helyet foglal el a mobiltelefon tartozékok listáján, hiszen 10-ből 10 ember használja, ugyanakkor a vezetékes és vezeték nélküli töltők és a védőfóliák is az okostelefonok elengedhetetlen tartozékaivá váltak. Előbbi tízből kilenc, utóbbi nyolc okostelefon-használó alapfelszereltségét képezi.

A technológia folyamatos fejlődése következtében nem merülnek ki a mobilkütyük a fentebb említett eszközökben: a Bluetooth headsetek és aktivitásmérő eszközök növekvő népszerűsége az egyik legerősebb tendencia, amely a mobiltelefon kiegészítők piacát pörgeti.

mediaMarkt-mobiltelefon

A fogyasztók a környezettudatossági szempontokat is figyelembe veszik a vásárláskor, a járvány óta még inkább, amelyet a MediaMarkt és a Cellect mobiltelefon tartozékokkal kapcsolatos felmérése is alátámaszt. Mobiltelefon tartozék választásakor a vásárlók döntését ugyanis az ár (86%) és a praktikum (55%) mellett a környezetvédelem (33%) határozza meg leginkább, míg a márka (30%) és az ajánlás ereje (23%) egyre inkább háttérbe szorul.

Hiába a környezetvédelmi buzgóság, a tudatos döntéshez megfelelő háttértudás is szükségeltetik. Jó hír, hogy egész jól állunk ebben: minden második válaszadó helyesen tudta, hogy egy 100%-ban komposztálható tok a környezetben 6-24 hónap alatt bomlik el, míg teljesen műanyag alapú társa 200 évnél is tovább terhelheti a környezetet. Cselekvései hajlandóságra utal az is, hogy a vásárlók 70%-a egy hagyományos és egy környezetbarát tok esetén, azonos ár mellett a zöld tokot választaná, sőt, tízből három vásárló magasabb árat is hajlandó lenne fizetni a környezet védelméért.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!