Hazánkban és a régióban is növekedett a klímaberendezések eladása az idei évben, ami részben a tavalyi 10-20%-os visszaesésnek, részben a meleg nyári hónapoknak köszönhető.
A koronavírus-járvány hatására számos világcég gyártótevékenysége állt le rövidebb-hosszabb időre az elmúlt 18 hónap során. Ez egy olyan folyamatot indított el a gyártásban és szállításban, ami még mind a mai napig nem rendeződött. A piaci igény megnőtt, különösen a tavalyi évhez képest, a gyártási kapacitások viszont egyáltalán nem voltak 100% közelében. Elszállt egymástól a kereslet és a kínálat, így minden gyártó azon dolgozik a világon, hogy ez helyreálljon, persze több-kevesebb sikerrel.
„Ez nemcsak a klímákra és hőszivattyúk területére korlátozódik, hanem ez a trend tapasztalható az autóiparban, az építőiparban, a faanyagok, a burkolatok gyártása és szállítása során is. Az egész folyamat kiszámíthatatlanná vált, ami megnehezíti a cégek számára a tervezést. Ennek következtében például a Távol-Keletről érkező termékek ára ugrásszerűen megnőtt, nemcsak a kiszámíthatatlan gyártások miatt, hanem azért is, mert a logisztikai feladatok sokkal bonyolultabbá váltak” – mondta Kozák Tamás, a Panasonic Heating and Cooling Solutions üzletág Közép-Kelet európai régió vezetője. Jelenleg a sokszorosába kerül egy konténer árut Európába szállítani, mint például egy vagy éppen másfél évvel ezelőtt, ráadásul amellett, hogy sokkal magasabb a költsége, a szállítási folyamat is sokkal lassabban történik, ugyanis a korábban megszokott stabilitás teljesen felborult.
Bár az idei évben is megtapasztalhattuk, hogy ősszel egészen váratlan fordulatokat is tartogat az időjárás, az adatok azt mutatják, hogy hazánkban továbbra sem nyitottak arra az emberek, hogy fűtésre használják a klímaberendezést. „Azt tapasztaljuk, hogy továbbra is él hazánkban az a tévhit, miszerint klímaberendezéssel fűteni drága. Pedig az őszi hónapokban – különösen szeptemberben és októberben –, amikor kiszámíthatatlan az időjárás, remek megoldás lehet ezt használni” – hívta fel a figyelmet a Panasonic Heating and Cooling Solutions üzletág Közép-Kelet európai régió vezetője.
A klímára sokan szezonális berendezésként gondolnak, amelyet egy évben maximum 8 hétig lehet használni, valójában azonban egy olyan termékről van szó, amely az évben 6-8 hónapon át megoldást nyújthat a hűtés és a fűtés problémájára.
[sc name=”facebook” ][/sc]