Fiókonként és mobileszközönként is jön majd a külön számla, de nem ez a legnagyobb baj a fizetős Facebook rendszerével.
A Facebook (és az Instagram) felhasználói a napokban megkapták a ki üzeneteiket, amelyekben a közösségi óriás felhívja a figyelmüket a fizetős Facebook lehetőségére. Ebben leírják, hogy ez természetesen nem kötelező és akit nem zavarnak az egyre inkább terjedő hirdetések az oldalon, az továbbra is korábban használt módon, fizetés nélkül veheti igénybe az oldalt. Persze arról nem szól az üzenet, hogy a jövőben nem lesznek-e a jövőben még ennél is bosszantóbb mennyiségben az egyáltalán nem releváns hirdetések a nem fizető felhasználók hírfolyamában. Viszont ez nem is fontos, mert aki megunja majd, hogy egy kereskedelmi televízió szintjére süllyedt a közösségi felülete, az előbb-utóbb úgyis megfontolja majd a fizetést.

A bosszantóbb inkább az, hogy amennyiben valaki azt választja, hogy kitömi Zuckerbergék zsebeit az alapból 10 eurós és jövő március 1-től minden további fiók után 6 eurós havidíjjal, azt a Facebook úgy „jutalmazza”, hogy kizárja a felhasználót a legtöbb fajta hirdetési lehetőségből. Mint például:
- Instagram-fiók hirdetéseinek futtatása és bejegyzéseinek kiemelése
- Facebook-profil hirdetéseinek futtatása és bejegyzéseinek kiemelése (például a saját Marketplace-hirdetések kiemelése)
- Facebook-oldal hirdetéseinek futtatása, ha az oldal olyan Instagram-fiókkal van összekapcsolva, amely előfizetett a Meta-termékek hirdetések nélküli használatára
- Részvétel partneri hirdetésekben az Instagramon és a Facebookon
- Bevételszerzés Reels-hirdetésekkel és beágyazott videós hirdetésekkel
Ami pedig azt jelenti, hogy pont azok a felhasználók, akik a munkájukhoz, vagy a vállalkozásukhoz használnák a fizetős Facebook szolgáltatást, nem tehetik ezt meg, hanem kénytelenek továbbra is átverekedni magukat a reklámokon, ha használni szeretnék az oldalt.