A Tesla egykori norvégiai alkalmazottja szerint a cég járművei egész egyszerűen nem elég biztonságosak ahhoz, hogy kiengedjék őket a közutakra.
Lucas Krupski még májusban szivárogtatott ki bizalmas információkat a német Handelsblatt napilapnak, miután egyértelművé vált számára, hogy a Tesla autótámogató rendszere, az Autopilot veszélyezteti a közúti forgalom biztonságát. A lengyel származású Krupski kálváriája azután kezdődött a Tesla egyik norvégiai kirendeltségénél, miután megakadályozott egy komolyabb tüzet a gyárban, amit egy Model 3-hoz csatlakoztatott töltő idézett elő. A férfi ezt követően több ízben is megüzente Musknak, hogy nem csak a munkakörülmények problémásak, de maguk az autók is, támogatás helyett azonban rövid időn belül szekálás tárgya lett felettesei körében az „akadékoskodó” technikus.
Krupski most a BBC-nek adott interjút, ahol szintén elmondta, hogy a Tesla járművei nem elég biztonságosak, vagyis a cég emberéletekkel játszik, amikor ezeket a járműveket kiengedi a közutakra. A technikus szerint sem a hardver, sem a szoftver nem elég biztonságos.
„Ez a mesterséges intelligencia egyfajta tesztpéldája a vadonban, a nyílt úton, körülvéve mindannyiunkkal” – fogalmazott.
A Tesla egykori dolgozója külön kiemelte az ún. fantomfékezés problémáját, ami annyit tesz, hogy a járművek véletlenszerűen befékeznek, mert nem létező akadályokat érzékelnek. Krupski szerint számtalan panasz érkezett be hozzájuk erre vonatkozóan.