This March 21, 2013 US Navy handout image shows the Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS John S. McCain (DDG 56) sailing in the waters off the Korean Peninsula during exercise Foal Eagle 2013. McCain a member of Destroyer Squadron 15, forward deployed to Yokosuka, Japan, and is underway to conduct exercise Foal Eagle 2013 with allied nation Republic of Korea in support of regional security and stability of the Asia-Pacific region. AFP PHOTO/HANDOUT / US NAVY / MC3 Declan Barnes = RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT " AFP PHOTO / US Navy / MC3 Declan Barnes " - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS =HO/AFP/Getty Images

Az amerikai haditengerészet egy szerencsétlen baleset után úgy döntött, hogy néha jobb az idejétmúlt technika. 

Még 2017. augusztusában történt, hogy a U.S.S. John S. McCain egy tankernek ütközött, és ennek következtében tíz ember meghalt, illetve ötvennyolc megsérült. Az eseményt követő nyomozás kiderítette, hogy a haditengerészet vízijárművén szolgáló legénység nem volt kellően képzett ahhoz, hogy teljes egészében kontrollálni tudja a hajó mozgását. Az irányításhoz használt érintőképernyő komplexitása miatt a személyzet azt gondolta, hogy mindkét oldal hajtását irányítja, holott ez csak az egyikre volt igaz.

Ennek következtében a U.S.S. John S. McCain éles fordulót követően nekiütközött egy tankhajónak. A baleset után kiderült, hogy az előtte egy évvel bevezetett érintőképernyős irányítást senki nem ismerte eléggé, így vészhelyzetben nem tudtak megfelelően gyorsan reagálni. Végül a haditengerészet úgy döntött, rövid szolgálat után felfüggeszti ezeknek a rendszereknek a használatát, és visszatér a hagyományosabb, mechanikusabb megoldásokhoz. Ez azt jelenti, hogy az érintőképernyők helyett megint fizikailag is jelenlévő gombok és karok állnak majd az irányítás rendelkezésére.

Címkép: NBC