A Google Stadia az indulása óta folyamatosan kapja a kritikákat. Az input lag mellett a csatlakozással is akadnak problémák, aztán pedig arra is fény derült, hogy az ígéretek ellenére a Stadia nem 4K-ban rendereli a játékokat. 

A 9to5Google több forrásból is megerősítette, hogy a Google nem valódi 4K-s játékmenetet streamel a Stadián keresztül. A The Verge-nek például a Destiny 2 fejlesztője erősítette meg, hogy a Google szervereien 108p-ban renderelik a játékot.

Ezt küldik át aztán a Chromecast Ultra eszközökre, majd felskálázzák a videót 4K-ra. A Red Dead Redemption 2 pedig 1440p-ban van renderelve, majd szintén felskálázva, mint az Eurogamer megtudta.

Miközben a Stadia egyik fő erénye a 4K@60fps melletti streaming lenne, addig nagy érvágás, hogy valójában csak felskálázásról van szó. Ilyenkor ugyanis a videóban hibák lehetnek, a kép lágyabb és kevésbé éles, mint a natívan 4K-ban renderelt anyagoknál.

Fotó: CNN