Lamax SC30 eCruiser elektromos roller teszt!

Ráálltunk! Kipróbáltuk! Meghajtottuk! Mindezt azért, hogy kiderüljön, hogy: Mennyire gyors. Hogy megy a hegyre. Könnyű-e vezetni. Azaz megéri-e megvenni. Lamax SC30 eCruiser elektromos roller vásárlási tanácsadás!

Lamax SC30 eCruiser
Lamax SC30 eCruiser elektromos roller teszt

Manapság annyiféle elektromos roller közül lehet választani, hogy az ember könnyen elvész a gigantikus választékban. A baj az, hogy könnyű lyukra futni, egy rossz modell pedig igazi átok! Ha egy e-roller nem gyorsul megfelelően, vagy lassú, annál már csak az rosszabb, ha balesetveszélyes vagy nem eléggé biztonságos.
Azt néztük meg, hogy a Lamax SC30 eCruiser nevű masinéria milyen. Azaz, hogy megéri-e megvenni, kinek ajánlott, már ha egyáltalában ajánlott.

Kialakítás, tárolás

Nem nagy, és mivel a kormányrúd lehajtható, és beakasztható a hátsó kerékbe, ezért könnyen tárolható. A súlya 16 kilogramm, azaz nem pillekönnyű, de egy felnőtt azért elbírja. Viszont egy gyereknek, vagy idős embernek már problémát okozhat a cipelése. A fellépője gumírozott, ami szuper, mert így nedvesen sem csúszkál le róla az ember lába.


Lamax SC30 eCruiser teszt
Lamax SC30 eCruiser elektromos roller teszt

Vezethetőség & Biztonság

A kormány fogantyúi is gumírozottak. A kerekek felfújhatóak, azaz gondoskodni kell arról, hogy kemények legyenek, és akár defektet is kaphatnak. Viszont sokkal jobban tompítanak, kényelmesebbek, mint a tömör gumis megoldás.

Lamax SC30 eCruiser teszt
A fékek rendben vannak.

Az első és hátsó kerekek egyaránt kaptak aktív felfüggesztés, ami biztos dobott az áron. De ez kellett is, mert sokat tompítanak a kátyúkon és úthibákon. Ez pedig a városi közlekedés során létfontosságú lehet. Az is fontos, hogy az első tárcsafék mellett kapott egy elektronikus hátsó féket is. Ennek köszönhetően pedig kellően gyorsan megáll. Van olyan járgány is, például az über prémium kategóriás Lamax SC60 eRacer, amely 3 komponensből fékrendszert kapott, ami értelemszerűen hatékonyabb, viszont drágább is.

Lamax SC30 eCruiser teszt
Az aktív felfüggesztéseket sem spórolták le.

A tapasztalataink szerint azért ez a megoldás is jól működik, és még a leejtőn lefelé is kellően hatékony. Viszonylag egyszerű, monokróm műszerfallal látták el. Ezen látszik a sebesség, az aktuális sebességfokozat, a lámpa állapota és az akksi töltöttségi szintje. Ez funkcionális, de hasznos alkatrész, és a fényereje elég nagy ahhoz, hogy napfényben is látható maradjon.

Lamax SC30 eCruiser teszt
A lámpa erős!

Ha már szó esett a lámpákról: Ezekből került előre és hátra is, és a fényerejük ezeknek is elég nagy. Így a fényük tűző napsütésben is látható. Vannak már olyan rollerek, így péLdául a már említett SC60 eRacer, amelyeknél oldalra is pakoltak színes LED-eket. Azonban ezek innen hiányoznak, ám ezt azért túl lehet élni.

Energia & Hatótáv

540 wattórás, wH-s akkumulátort kapott, ami az átlagosnál nagyobb kapacitásnak számít. A telep 6-8 óra alatt töltődik maximumra teljes lemerültség állapotából. A gyártó szerint a hatótáv 50 kilométer, de mi arra jutottunk, hogy sík terepen, ideális körülmények között is csak durván 45 kilométerrel lehet számolni. Emelkedőn pedig jelentősen csökken a hatótáv, hiszen a hegymenet zabálja az energiát.

Sebesség, gyorsulás, hegymenet

A végsebessége 25 km/h. Ez közúton a jelenlegi szabályozás szerint az elérhető maximum, szóval ennél többre nincs is szükség. Bár tény, hogy akadnak olyan gépek, amelyek ezt is képesek felülmúlni. A gyursulása megfelelő, de nem kiemelkedően jó. A tapasztalataink szerint nagyjából 6 másodperc alatt gyorsul 25-re, ami azt jelenti, hogy hamar képes felvenni a városi közlekedés tempóját is.

Lamax SC30 eCruiser teszt
Ez az elektromos roller megy, mint a golyó

Tehát az átlag biciklistákat nem fogja senki zavarni rajta. Hegyre is lehet vele menni, de a 400 wattos motor ilyenkor nem képes csúcssebességre. A Normafára vagy a Gellért-hegyre menet nagyjából 15 km/h-ra csökkent a sebesség. Viszont az is igaz, hogy legalább felment, amit sok e-roller nem mondhat el magáról.

Lamax SC30 eCruiser: Ár – Megéri?

A Lamax SC30 eCruiser mintegy 190 000 forintba kerül, aminél már vannak lényegesen olcsóbb rollerek is. Viszont az is tény, hogy ez a masina kilóg felfelé az átlagból. Gyenge pontja nincsen: a teljesítmény, a fék, a kezelhetőség és a hatótáv is megfelelő. De az is igaz, hogy vannak olyan rollerek, amelyek minden téren jobbak ennél, igaz azok sokkal-sokkal drágábbak.

Lamax SC30 eCruiser teszt
Lamax SC30 eCruiser, az elektromos roller

Mindet összevetve azt lehet mondani, hogy a Lamax SC30 eCruiser egy igazán sokoldalú elektromos roller, amely használható városban, faluban, nyaralóövezetben egyaránt. Ha valaki csak nagyon rövid távra használna ilyen masinát, nincs szüksége arra, hogy dombra másszon, és a gyorsulás sem fontos, akkor az választhat egy kisebb tudású, olcsóbb darabot is.

Kinek ajánljuk: Lamax SC30 eCruiser

  • Fontos a nagy hatótáv
  • Városban használná
  • Dombra is menne vele
  • Sokoldalú, megfizethető rollerben gondolkodik
  • Mindennapi használatra keres egy elektromos rollert

Kinek nem ajánljuk: Lamax SC30 eCruiser

  • Olyan rollert keres, ami gyorsabban meg 25 km/h-nál
  • Ultraolcsó masinában gondolkodik
  • Nagyon kis távot menne vele, síkon, lassan

Még több információ a Lamax SC30 eCruiser rollerről a hivatalos honlapon

  • Dizájn
    (5)
  • Végsebesség
    (3)
  • Gyorsulás
    (4)
  • Hegymenet
    (4)
  • Irányíthatóság
    (4.5)
  • Hatótáv
    (4)
  • Ár/érték arány
    (4)
4.1

Összegzés

A Lamax SC30 eCruiser egy igazi középkategóriás elektromos roller! Sokoldalú, városban is használható, és kevés helyet foglal, a hatótávja pedig átlagon felüli!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne.

Ezeket olvastad már?