A Samsung a világ legjobb márkái között

Több, mint 100 milliárd dollárt ér a brand, tíz százalékot növekedve. Mindez többek között a mesterséges intelligencia funkcióknak és technológiáknak köszönhető.

Samsung Intterbrand

A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

A Samsung márkaértékének jelentős növekedését AI-iparági fellendülése, különösen a készülékeken belüli mesterséges intelligencia területén betöltött kiemelkedő szerepe, és a félvezető ágazatban is tetten érhető versenyképessége eredményezte. A vállalat 2020-ban került először a legjobbak közé, négy év alatt pedig 62%-os növekedést ért el, és azóta is az egyetlen ázsiai vállalat, amely a világ öt legjobb márkája között szerepel.

A vállalat az eszközein elérhető mesterséges intelligenciáért, a továbbfejlesztett összekapcsolt élményekért és az AI-iparágban betöltött szerepéért kapta az elismerést

Az Interbrand szerint az alábbi tényezők növelték a Samsung márkaértékét:

  • AI-technológiák bevezetése a legfontosabb készülékeiken, valamint az AI-iparágban betöltött szerepe.
  • Az AI-alapú felületei és eszközei által kínált továbbfejlesztett összekapcsolt élmények.
  • Az AI kiemelkedő szerepe a félvezető ágazatbéli versenyképessége alapján.
  • Következetes márkastratégia megvalósítása a nemzetközi piacon.
  • A fenntarthatóbb jövő iránti hosszú távú elkötelezettség.

A Samsung idén az AI Mindenkinek (AI For All) jövőképpel bővítette az AI-technológiájú termékportfólióját a még jobb felhasználói élményekért. A vállalat a Galaxy S24 széria bevezetésével a mobil AI terén is fontos szerepet tölt be, emellett AI-alapú processzorokkal és AI Felskálázás technológiával ellátott AI TV-ket, valamint a felhasználók mindennapi életét megkönnyítő Bespoke AI készülékeket mutatott be.

Samsung SmartThings
SmartThings – ez is sokat ér.

A Samsung bővíti a SmartThings ökoszisztémát, hogy egy olyan egységes csatlakoztatható élményt kínáljon, amely nemcsak saját, hanem különböző, harmadik féltől származó eszközökön is elérhető. Ez a kiterjesztés jelentős előnyöket foglalhat magába, amelyek túlmutatnak a kényelmes használaton, többek között az energiatakarékosság területén vagy a felhasználók életvitelében járulhatnak hozzá bizonyos változásokhoz.

A Samsung a félvezetőipar egyik vezető vállalataként jelentős beruházásokat hajt végre a kutatás-fejlesztés terén, hogy megfeleljen a növekvő AI-igényeknek. Olyan forradalmi memóriaeszközöket mutat be, – köztük a DDR5, a GDDR7, HBM3E, LPDDR5X, a 9. generációs V-NAND, Exynos SoC vagy a nagy felbontású képérzékelő, – amelyek megfelelhetnek a szerverek és az eszközök AI-igényeinek.

Samsung TV

A vállalat márkastratégiáját a következetes márkaértékekért és az ügyfelekkel való kapcsolatépítésért ismerték el.

Emellett a Samsung a környezettudatos tevékenységek és kezdeményezések megvalósítására összpontosít, ennek érdekében pedig számos újrahasznosított anyagot alkalmaz különböző termékkategóriáiban. A vállalat nemzetközi kezdeményezésekben is részt vesz, és együttműködik az iparág vezető vállalataival, hogy ezáltal csökkentse – többek között – készülékei széndioxid-kibocsátását.

A Samsung fenntarthatóságért és a sokszínű vállalati kultúra előmozdításáért tett erőfeszítéseit szintén pozitívan értékelték.

A Samsung elismert tevékenységei

Mobileszközök

  • A vállalat a Galaxy S24 széria megjelenését követően a Galaxy AI technológiával a mobil AI korszak élvonalába állt.
  • Új Galaxy AI élményeket kínált az egyedülálló Galaxy Z Fold6 és Galaxy Z Flip6 készülékek összehajtható élményével ötvözve.
  • A Galaxy Ring és az új Galaxy Watch termékcsalád bevezetésével megerősítette pozícióját az egészségügyi mesterséges intelligencia területén.

Samsung Interbrand

Hálózat

  • A virtuális rádiós hozzáférési hálózat (vRAN) és a nyílt rádiós hozzáférési hálózat (Open RAN) területén betöltött szerep megerősítése.
  • A 6G műszaki szabványosítása terén betöltött szerepe.
  • A technológiák következetes megújítása az 5G felhasználásának – köztük a streaming és a gaming – érdekében.
  • Vállalati együttműködések megerősítése és a fenntarthatósági szempontok kommunikációja a Samsung hálózati technológiája kapcsán.

Kijelzők

  • A tévék- és hangprojektorok nemzetközi piacán betöltött szerep megerősítése.
  • Folyamatos forradalmi újítások olyan készülékekkel, mint például az AI TV készülékek, a MICRO LED kijelzők vagy a Music Frame.
  • Még jobb vizuális élmény olyan technológiákkal, mint az AI Felskálázás vagy az Active Voice Amplifier Pro.
  • Kiemelt gaming partneri pozíció különböző vállalati együttműködések révén.
  • A biztonság és adatvédelem megerősítése a Samsung Knox révén.

Digitális eszközök

  • A nemzetközi élvonalbeli szerep megőrzése olyan termékkategóriákban, mint a hűtőszekrények vagy a mosógépek, következetes termékinnováció és fejlett mesterséges intelligencia alapú képességek.
  • Ügyfélközpontú érték és élmény nyújtása testre szabott AI készülékekkel.
  • Hozzáférhetőbb eszközök automatikus ajtónyitással és továbbfejlesztett Bixby hangvezérléssel.
  • Jelentős előnyök kínálása – többek között a SmartThings AI Energia üzemmód révén –, valamint a SmartThings csatlakoztatható élményének kiterjesztése világszerte.
Samsung Okosgyűrű
Íme az okosgyűrű!

Félvezetők

  • Az iparág első GDDR7 DRAM, HBM3E DRAM, LPDDR5X DRAM és 9. generációs V-NAND eszközeinek bemutatása, a piaci szerep megerősítése az AI korszakában.
  • Következetesen fejlődő AI-technológiák, például az ISOCELL Auto 1H1 érzékelők, amelyeket az önvezető járművek fejlesztéséhez optimalizáltak.
    Megfelelés az ügyfelek elvárásainak kivételes B2C SSD termékekkel, például a 990 EVO és az SSD T9 bevezetésével.

Az Interbrand Best Global Brands listáját az egyes márkaértékek értékelése alapján állították össze, amely a vállalat pénzügyi teljesítményének, a márka vásárlásokra gyakorolt hatásának és a márka versenyképességének (stratégia, empátia, differenciálás, vásárlói elkötelezettség, következetesség, bizalom) átfogó elemzésén alapul. Ez a – nemzetközileg egyik legnagyobb múltra visszatekintő – márkaérték-becslés széles körben elismert értékelésnek minősül.

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?