Valószínűleg senkit nem lep meg, hogy a metaverzum, mint virtuális világ, immár pénzbe is kerülhet annak, aki hajlandó rá költeni.
A Meta elkezdi pénzügyi alapokra is helyezni a nyílt világú metaverzum VR-alkalmazását, a Horizon Worlds-t, így akár varázslatos pillangószárnyakkal is repkedhetünk, csak éppen nem biztos, hogy vihetjük más világokba. A Meta közösségi platformjának legújabb frissítése a gazdaság kiépítését célozza, ami az ingyenes nyílt világú alkalmazásnak eddig nem volt jellemzője. A cég tervei között szerepelt, hogy megnyitja a kereskedelmét olyan dolgokkal, amelyeket használhatunk a VR-világban, de ezek az első lépések még viszonylag korlátozott lehetőségeket jelentenek. A játékbeli tárgyak csak azokban a világokban működnek majd, amelyekből származnak. Valójában ez egy módja annak, hogy az egyes világokban tevékenykedő alkotók pénzzé tegyék az egyéni alkotásaikat. Az új monetizáló eszközt a Meta egyelőre korlátozott számú, kézzel kiválasztott alkotók számára engedélyezte, és a tervek szerint később másokra is kiterjesztik.

Vivek Sharma, a Meta Horizon alelnöke szerint még ők sem ismernek minden dolgot, ami elérhetővé válik majd. De igyekeznek úgy bevezetni ezt, hogy végül skálázható legyen a világokon átívelő, megosztott terekbe és azon túl is. Persze mindez nem csupán jófejkedés, a Meta 25%-os részesedést kap az eladott tárgyakból, amelyet az alkotó platformköltségei után megkeresett pénzből vesz el, és a fizetések a Meta App Store-on keresztül kerülnek feldolgozásra, hasonlóan az alkalmazásvásárlásokhoz vagy a játékok, alkalmazások extra tartalmaihoz. A metaverzum tárgyai mellett a Meta havi teljesítménybónuszt is ad az alkotóknak, amely hónapról hónapra változik, és célja, hogy ösztönözze a VR-ben való elkötelezettséget. A bónuszok célja, hogy hasonló stratégiát kövessenek, mint amit az Instagram már használ, de egyedi mérőszámokkal.
[sc name=”facebook” ][/sc]